mai 20, 2010

Prima sancţiune pentru viteză din istorie

20 Mai în istoria automobilistică20 Mai 1899 - În această zi Jacob German un taximetrist din New York a fost oprit şi reţinut de Poliţia americană pentru conducere imprudentă şi circularea cu o viteză mai mare decât cea normale. Ce însemna o viteză mare la acea vreme? Americanul care conducea un taxi electric la acea vreme, produs de Electric Vehicle Company, a fost prins cu impresionanta viteză de 12 mph, în jur de 20 km/h, în acea perioadă în oraşe viteza maximă admisă fiind de 8 mph.

Poliţia nu a avut însă un mod exact de a înregistra viteza, ci doar a fost aproximată de un poliţist în timp ce şoferul trecea pe Lexington Avenue. Pentru că la acea vreme nu se punea suspendarea permisului de conducere sau reţinerea talonului, din simplul motiv că acestea au fost introduse în New York în 1901. Sancţiunea pentru grăbitul taximetrist a fost o amendă de 150$, o sumă uriaşă pentru acea perioadă, şi o scurtă perioadă de detenţie care sigur l-a învăţat pe German să calce mai uşor pedala.

În prezent depăşirea vitezei este una dintre cele mai frecvente abateri rutiere, doar în Statele Unite, anual fiind emise peste 34 de milioane de sancţiuni, ceea ce înseamnă o medie zilnică de 93.150 de amenzi zilnice!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu